zondag 27 april 2008

Labadoux festival

Een unieke versmelting

Labadoux is een festival die jaarlijks plaatsvindt in Ingelmunster. Aangezien er ook enkele 'komieken' op de affiche staan, wou ik het hier toch even vermelden. Op 2-3-4 mei wordt Ingelmunster weer omgetoverd en weet iedereen zich weer kostelijk te amuseren op de Labadoux.

Wat meer info over Labadoux:
Labadoux wist zich altijd van andere organisaties te onderscheiden en heeft intussen duidelijk zijn plekje in het festivallandschap gevonden. Vanuit een Angelsaksische achtergrond zorgen de brede muzikale contacten in binnen- en buitenland altijd voor een boeiende affiche met 'FOLK' als rode draad.
Behalve het muzikale op het podium vult Labadoux het culturele aanbod op het terrein aan: met workshops, beeldende kunstenaars, artiesten van diverse pluimage die er hun ding kunnen doen.
Labadoux is geen 'geitenwollensokkenfestival' dat zich onderwerpt aan een bont-commerciële mix. Er worden enkel groepen geprogrammeerd die volgens het strenge oordeel van onze programmator beantwoorden aan één of meerdere van de volgende eigenschappen:
ORIGINEEL, AUTHENTIEK, LEGENDARISCH
10CC, Still black, still proud, Slagerij Van Kampen, The Skyblasters
VERNIEUWEND, VERRASSEND
Rangeela, Valravn, Folgazan, Miller, De Von Turcks, Amour Fou
UNIEK met bindingen tussen ARTIESTEN, GROEPEN, STIJLEN
Paddyrasta, Carmina, Guy Forsyth Band
FOLK, NEDERLANDSTALIG of WERELDMUZIEK VAN EEN HOOG NIVEAU
Seth Lakeman, Luka bloom, Red Cardell, Paddy Murphy's wife,
Aedo, Yevgueni, Willem Vermandere
EIGENTIJDS
Bert Kruismans, Nigel Williams, Raf Coppens
Verdere informatie vindt u op www.labadoux.be!

Bij ons is dit festival zeer gekend. Wie heeft er al van gehoord? Of wie kent het totaal niet?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Al van gehoord maar nog nooit geweest, misschien ga ik het wel een bezoekje brengen. De komieken op de affiche vind ik maar zozo en uwe poll geeft mij gelijk....

Vicares-generaal Mcnulty

Anoniem zei

Ik ken wel een aantal mensen die al geweest zijn, zou ook wel eens op mijn programma kunnen staan één van de volgende jaren.

Ik zie wel.

Eventueel reacties van dit jaar? Mensen die geweest zijn? Of vroeger?

Jeff

Sofie zei

Ik ben er ook nog niet naartoe geweest. Mss volgend jaar, als de affiche mij aantrekt.

Zijn er mensen die dit jaar geweest zijn? En de komieken kunnen beoordelen?

Anoniem zei

ik ben dit jaar geweest en de beschrijving klopt volledig
tis zeker geen geitewollosokkenfestival
de groepen waren fantastisch, ik heb vooral genoten van Seth Lakeman en Slagerij Van Kampen.
er is een bepaalde sfeer die moeilijk te verwoorden is, maar van het moment dat je toekomt voel je je daar thuis.
De komieken waren idd niet zo denderen, maar er waren genoeg andere dingen te doen/beluisteren/beleven/bezichtigen

Labadoux is een echte aanrader