zaterdag 12 april 2008

Bart Vanneste aka Freddy De Vadder

Vlaanderen maakte voor het eerst kennis met mans capriolen in Studio Brussel’s 'Studio Kafka'(1995). Hierin was Bart Vanneste onder meer verantwoordelijk voor 'De avonturen van de Here Jezus' en 'Frank & Frank'.
Later dook hij terug op als de West-Vlaamse kettingrokende Freddy De Vadder zowel op de radio (Microkosmos) als op het podium met zijn eerste programma: “Wa sta ‘k ik ier eigenlik te doen?”. Met dit bijzonder origineel stukje character comedy won hij in 2001 Humo’s Comedy Cup. Zowel met dit programma als opvolger “Goe Marchandizze!” schuimt hij de laatste jaren onafgebroken theaters, clubs, festivals, kermissen en ‘baancafé’s’ af.


Vreemd genoeg wekt deze ex-straatvechter met zijn confronterende eerlijkheid en een 100% complexloze ‘je m’en fou’ attitude de sympathie op bij grote lagen van de lokale bevolking.




Kennen jullie Freddy De Vadder? Kan hij jou ook laten gieren van het lachen?

4 opmerkingen:

RoCzy zei

Den freddy ! Nog nooit live gezien, maar 30 april ga ik hem eens checken in de stadschouwburg in Brugge. Kvind hem wel vree goed en anders als de anderen.

Sofie zei

Ik heb hem ook nog nooit live gezien. Maar ik heb al gehoord dat zijn nieuwe show echt wel goed is! Ik kijk in ieder geval al uit naar 30 april...

Anoniem zei

Haha!

Die gekke Freddy, ja dat wordt idd gieren van 't lachen daar in de schouwburg. BTW, die clip van de 'kaffiefilters' is echt supergrappig!

Succes met je blog!

JnFrnçs

Anoniem zei

Haha die kerel blijft hilarisch, het is fijn dat hij ook zijn dialect blijft gebruiken. Soms vraag ik me af hoe anderen daar over denken?

Geef hem een dom onderwerp en hij maakt er nog een grappig verhaal rond! Zalig Freddy :)